Tuesday, May 8, 2007

cars modification..... illegal??





car prices is going waaaay cheap and so does most of the part like engine, custom made bumpers & skirting, huge rims & etc.. But our JPJ's and the POLICE marah plak!! There are pro's & con's in everything kan? Actually benda ni terpulang pada individu gak camne nak gayakan benda ni.


contoh kita tgk kat youngsters skang yang giler keta (mcm aku sendri). Mod keta ni mcm benda wajib la kalu ada keta sendri (depend org gak). POLIS ngan JPJ selalu tahan yang tukar bumper, yg cat mcm pelangi, pendek kata yg buat cam show car la keta dia tu. Alasan pihak berkuasa slalunya LUMBA HARAM!! Kalu di pikir balik, buat apa orang nak buat keta canteek dgn airbrush, bumper besar ngan rim berkilat lagi sedangkan kalu lumba nanti bendalah ni mesti jadi rosak, pastu nak bagi elok kena kuar duit lagi!

Selalu nyer yg nak lumba haram nih keta kena ringan, body x yah cantik dan enjin lebih kapasiti contoh keta satria tapi enjin evo, yelah 1.3 tukar ke 2.0/2.5, rim x pakai yg mahal tapi sekali tgk mcm tayar spare. Mcm ni iye! tapi kalu yg mcm show car tu apsal nak charge as lumba haram lak.?? Tinted lak ikut trend. authorities kata kat jepun ngan america x pakai pun. iye la kat sana x panas cam kat sini kan?? keta x der bumbung pun aiman kate x kisah.


soalan nyer ialah, buat apa import kalu x bagi? pastu cakap "CAR MODIFICATION..ILLEGAL"

who's blind??

9 comments:

Butaseni@Wan Raja said...

alo blind stomach.
awat amik ayat aku letak as ur title....mana boleh

Pegawai Khalwat said...

Ha ha.... hang patut buat kursus kat penguatkuasa. Biaq depa paham.

It takes a thief to catch a thief.

Psss.... RM10 aku bila nak bayaq?

tegezoot said...

bagus jugak la ang bawak masuk info pasal keta dalam blog, mana la tau bleh jugak kami rujuk2. masukkan dengan anggaran kos sekali, bukan apa untuk kemudahan yg maha penjimat.

crunchyahcock said...

buleh ka dia kata aku curik ayat butaseni

crunchyahcock said...

jgn risau wahai dewa.... RM 10 x ke mana

jinggo said...

har har har har har

Butaseni@Wan Raja said...

hang tetap curi ayat aku...
itu trademark aku
buta perut!!

Butaseni@Wan Raja said...

you're blind,blind blind

crunchyahcock said...

AKU X CURI AYAT HANG LAAA!!!!!