Friday, December 6, 2013

Teringat kat arwah mak n abah.. Al-Fatihah buat arwah.

Dah 5 tahun emak xde... dah dah 13 tahun abah pergi, hari aku teringat kat arwah mak ngn abah. Sayu je hati ni tetibe, tapi sampai hari ni terngiang2 suara mak ngn abah. Arwah didik aku dengan elok, hormati orang tua walau camne sekali pun perangai org tu.

Aku masih lagi ingat setiap kalu aku hilang lepas balik sekolah, arwah abah mesti jumpe aku kat sungai tgh berkubang ngn sedara aku dan tangkap ikan. Cara arwah abah suh aku balik senang je, dipatahkan ranting pokok yang kecik pastu buang semua daun dan tunggal pucuk je.. dan lebih laju dari the flash aku dah ada kat umah, trick tu turut dipraktik oleh arwah mak aku heheheh.... mmg menjadi. Tapi xde satu pun singgah kat badan.

Kekadang ade jugak arwah abah turunkan ilmu zaman kanak-kanak dia.. aku pernah naik banana boat original, arwah abah ngn abang aku pakai batang pokok pisang, pastu di potong kat tengan buat mcm lekuk kononnye seat pastu pacak kayu wat handle haahahah aku ngan abang aku nanti lumba bila air sungai pasang. Tak lupa jugak senapang putik terung dan paling best... "pedepom".. aku tataw ape tmpat lain panggil tapi kat kampung aku tu lah namanya.

Bila kat mak aku teringat setiap kali nak kuar town, masa tu umur aku baru 4-5 taon kot, dan antara persiapan arwah mak yang mmg aku ingat sampai arini bedak nyonya hahhaa. Korang mesti ingat bedak ni kalu korang lahir sblm tahun 1985..

Dan jugak bedak yang slalu kita tgk masa kecik..



Hahaha, owh sweet memories. Rindu zaman kanak2 aku dan rindu kene bebel ngan arwah mak. Abah aku is a man of few words.. dia byk pesan dari membebel. Dan cara dia pesan, dia akan guna apa yang aku buat salah dan make an example out of it. Tapi hari ni 06.12.13 aku ngan abang aku akan balik kampung sebab ada kenuri rumah makcik dpn aka my mom BFF cucu dia nak kawen dah.. Mak Cik Cah, nama dorg sama.. arwah mak nama Habsah dan BFF dia nama Habshah.. mmg bff la dorg ni, Nanti balik leh la ziarah pusara arwah.. Al-Fatihah buat mereka.. 

No comments: