Tuesday, March 22, 2011

Ermm... apa nk jadi ngan aku ni

Kebelakangan ni aku kene tempias keje dulu, dulu slalu sgt aku keje shift malam.... so sekarang ni, pukul 4 5 pagi pun blom tentu aku tido... Kekadang aku konfius pikir idup aku ni, ape la nak jadi ngan aku ni? Orang cakap kalu dah jatuh ni susah nak naik balik, kalu naik pun slow sesangat... so sabar je ngan ketentuan ilahi. Camni la senang citer, umor dah meningkat muda.... ya! aku makin muda hahahahahaha.... (perasan jer aku ni). Tapi apa pun tarak... i mean, dari segala segi... esp harta akhirat, kalu harta dunia x yah cakap la.... tolak duit org dalam bank, duit aku lah sume tu..
Dulu aku ada hasrat, kalu siapa kawen ngan aku, cuci kaki, tangan n cuci mata skali (camne ea cuci mata? adalaaaa...) Paling cikai pun, aku sekurang-kurangnya mesti ada rumah utk bini aku, kete utk aku dan bini aku dan paling penting duit dalam bank cukup utk sara anak sampai diaorg kawen.. dan duit tuk bini aku cukup utk sara hidup 4 keturunan... Itu harapan n impian aku la...

Tapi bila aku tgk idup aku sekarang, rasa nak nangeh, nak guling atas rumput karpet (ngada, nak frust pun cari rumput kapet gak.... mcm bapok!!) dan x kurang jugak rasa cam naaaaaaak je aku tembak ngan meriam buluh (bunuh diri cara tradisional) or letup bakai bom ikan huhuhu... (tapi yg ni kena wat kat sungai, baru org dapat hasil dari "pengorbanan" aku hahahahaha... So, utk mengelakkan aku jadi gila (walau pun perangai aku dah gila-gila cam gampang) aku kuat kan iman dan be positif (bukan H.I.V positif la mangkuk tingkat buloh oiii) aku pandang depan... aku nk cube wat sebanyak kerja yg mampu, bukan nak capai target pakai lamboghini (dream car tuhhh, kalu dapat pun alhamdulillah) Tapi nak usaha agar anak cucu x kebulur.... oh ya, kalu dah anak cucu x kebulur mesti la bini pun x kebulur jugak... haparaaaaa korang (korang? sape sgt la baca blog aku ni?)

Minggu lepas aku pegi 'carrier fair' kat KLCC..... aku apply sume (hampir sume) caompany yg participate... harap-harap dapat la memana yg bg gaji berjuta kat aku...(baru bley pakai keta lambongbini hahahahahaha gelak manja tapi nakal). So sekarang ni, harapan menggunung nk dapat keja gaji lumayan, sebab nak jadi gigolo...tadak org nak, nak jadi pelacur tiub ngan skirt x muat, nak jadi perompak mcm dlm citer omputeh.. kena terer. Serah jer pada allah bagi aku ...

Sejak jatuh ni, alhamdulillah aku ada jugak ingat tuhan... nak jugak aku dekatkan diri ngan dia... bagi aku ada jugak kebaikan dari kejadian ni.. Ya Allah, makbulkan doa aku ... setiap hari, setiap waktu, aku doa dan pinta benda yang sama.... keampunan buat keluarga, buat kawan, buat semua umat manusia... petunjuk buat aku, murahkan rezeki dan dibukakan pintu hati dan dibukakan juga ppintu rezeki buat keluarga dan sahabat.... juga dekatkan jodoh. Aku bersyukur sebab aku diberikan hati yg sabar dan otak yang boleh berfikir dgn tenang (penting woooo).

xpe la... aku dah ilang idea nak luah rasa hati, mungkin nanti sambil aku kira benang karpet ni aku ada idea....

8 comments:

Anonymous said...

sebenarnya, bukan sebab bila dah jatuh kita susah nak naik balik.
tapi sebab kita dah jatuh. and bila kita bangun balik, langkah kita lebih hati-hati. sebab kita takut jatuh lagi sekali.

and kadang-kadang bila kita dah jatuh, kita guling-guling and bangun kat tempat lain. kita tak sedar sebenarnya tempat yang kita bangun tu lagi tinggi dari tempat yang kita jatuh.

crunchyahcock said...

mendalam sungguh tikus ijau ni berkata-kata

Deana Amane said...

bangun lps jatuh lebih manis rasanya..sbb kita lebih tahu menilai, aku doakan hang dapat keja, dh keja tu bleh belanja aku :)

Unknown said...

kire bagus la hang da ade perubahan sedar pasal life hang..huhu...yang penting semangat nak bangun balik tu jgn padam..

smile!

Sweet Chubby Gurlzzz said...

tak kisahla.. dimana kite, sama ada jatuh atau naik.. yang penting usaha... selaku kawan2 yang sentiasa dcc ang kami semua doakan agar cite2 ang tercapai...

AMIN......

crunchyahcock said...

deana, pique n chubby: thankks... i really some support. thnks

artsoul said...

What is past is past..let it go,sebagai manusia kita selalu terlupa untuk berserah,bila kita diambang bahagia kita akan lupa..belum terlambat untuk memulakan semula..focus pada apa yang hang nak buat..tapi yg penting nawaitu mesti jujur...

Selalu mendoakan yg terbaik..:)

crunchyahcock said...

ayat ko peeerrrgghhh!!!! dan aku setuju ngn apa yg ko cakap