Saturday, October 20, 2018

Antara hati dan perasaan dan air mata

Bulan Oktober ni mmg bulan streesssssssss kot

Tekanan aku dapat mcmnak pecah otak

Aku tahu ramai yg buat kerja outsourcing ni.. dah aku respect korg semua sbb nampak cool..
Mungkin bukan bidang aku atau otak aku ni x mampu nak tampung bebanan kerja camni..

Bayangkan paling minima, sehari 3 lokasi (site) budak yg aku supply x dtg kerja, pastu efek la produktiviti syarikat tu, supervisor call aku tny apa crita, pastu nng manager dia call aku sound nak taw apa cita ngn camna nak buat, pastu operation manager dorg nnt call suh aku hantar org replace dalam stgh jam... mana nak cekau weyh org camtu punya cepat.. lepas tu plak big bos aku plak nanti call torture aku. tu satu tempat.... kalau 3 tempat? kalau 5 tempat? bukan jarang... bole kata setiap hari atau selang sehari budak buat perangai malas.. terus terang cakap..... budak tempatan skrg ni terlalu manja bila masuk bab kerja... kelayakan xde, kebolehan stakat race moto ngn main game.. korang nak demand gaji ngn keje senang.... apa dah jadi dgn budak zaman skrg??

Tu baru bab outsourcing, ok skrg bab tender kontrak project luar plak, repair banggunan, buat landskap, supply barang utk projek tender kerajaan... barang nak cepat quality nak hebat... bayaran cam cilanat... berbulan pn blom nampak satu sen haram... blom masuk bab sub-con tipu quotation... menjawab jugak aku

AKU SORANG NAK HADAP SEMUA NI WEYH.... ada member kerja, mcm xdak ja... mals, keja berkira.. bila bos tanya semua tepis mai kat aku... nsib baik dia dah benti awal bulan... so skrg ni aku la yg hadap semua....

sampai waktu aku taip ni pn aku tgh stress... tapi aku perlukan tempat utk aku luahkan... Blog ni la peneman aku....

YA ALLAH, sampai waktu solat meleleh air mata aku sbb x tahan stress... dugaan yg ALLAH bagi ni mmg kuat... dugaan financial keluarga aku pn x abeh lagi ALLAH bagi... kalau dpt mkn kat mamak tu, meleleh ayaq mata bini ngn anak aku sbb dpt makan sedap.. menangeh hati aku bila tgk camni...

No comments: