Tuesday, July 24, 2012

kala sunyi

Suatu masa dulu
Blog aku 
Ramai yang membaca
Ramai yg ber komen
Ramai yg berkongsi pendapat
Ramai yg x putus bersembang
Ramai yg kenal kawan baru
Ramai yg aku rasa peneman hidup aku dalam alam maya

Suatu masa dulu
Blog aku
Tempat aku berkarya
Tempat aku membaca komen
Tempat aku berkongsi komen
Tempat aku x putus sembang
Tempat aku kenal rakan baru
Tempat aku luahkan segala apa yang aku rasa tanpa pedulikan apa orang nak fikir
Tempat aku ceritakan pahit manis kehidupan aku

Suatu masa dulu
Blog aku
Sentiasa ada yg melawat
Sentiasa ada yg menjenguk walau x tingggal jejak
Sentiasa ada yg membaca
Sentiasa ada yg mencari rakan atau bahan untuk dibuat cerita
Sentiasa ada ruang untuk aku berkarya
Sentiasa beri aku peluang untuk aku menangis dan tertawa
walau sendiri

Tapi itu Suatu masa dulu
Blog aku yang dulu
Dulu.... bukan sekarang.

Tapi Sekarang
Blog yg mana x macam blog aku yang dulu
Tak ramai yang membaca
Tak ramai yang berkomen
Tak ramai yang memberi pendapat
Tak ramai kawan baru 
Tak banyak yang boleh aku luahkan
Tak lagi menemani aku
Tak lagi memberi aku ruang untuk berkarya
Tak lagi memberi peluang aku untuk menangis dan tertawa sendirian..


Telah hilang seri akan ruang yang suatu ketika dahulu.. gah bagi aku. Telah hilang hilai tawa dan seloka serta gurau kasar kawan-kawan... kemana hilang. Dimana sembunyinya dan pergi semua itu.

No comments: